هلی کویل چیست و چگونه کار میکند؟

امروزه شناخت ابزار به افراد و صنعتگران کمک می کند تا وسایل مورد نیاز خود را به درستی انتخاب کنند و بتوانند بهترین نتیجه را از استفاده آن بدست بیاورند. هر چقدر شما بتوانید با شناخت بهتر آنها را خریداری کنید، به نتایج بهتری دست پیدا خواهید کرد. هلی کویل یکی از ابزاری است که باید به درستی آن را بشناسید. این ابزار ساختاری پیچی دارد که درون سوراخ قرار می گیرد و به سختی از آن جدا می شود. مقاومت این ابزار بسیار زیاد است و در برابر فشار از بین نمی رود. 

هلی کویل چیست؟

هلی کویل چیست و چگونه کار میکند؟ این سوالاتی است که باید اطلاعات کاملی را در رابطه با آن در اختیار شما قرار دهیم. هلی کویل یک مغزی مارپیچ است که معمولا از فولاد ضد زنگ ساخته می شود. قابلیت ضد زنگ بودن آن بسیار مهم است و اجازه نمی دهد که این محصول در برابر عوامل محیطی آسیب ببیند و از بین برود. زمانی که این محصول درون سوراخ جا می گیرد شیارهایی را در آن ایجاد می کند و در نتیجه می توان از آن سوراخ برای کاربردهای مختلف استفاده کرد. بررسی ها نشان می دهند که به مرور زمان رزوه ها در اثر عوامل محیطی آسیب می بینند و دچار زنگ زدگی و خوردگی می شوند. زمانی که هل کویل درون آنها قرار می گیرد این مشکل به طور کامل از بین می رود و در نتیجه عملکرد قطعات به طرز چشمگیری افزایش می یابد. استفاده از هلی کویل هزینه و وقت کمی را می گیرد و به راحتی قابل اجرا است. با توجه به تمامی این موارد افراد می توانند برای رفع و جلوگیری از رزوه ها این روش را مد نظر قرار دهند.

Image

موارد استفاده از هلی کویل

  • شناخت کاربرد و موارد استفاده از هلی کویل اهمیت زیادی دارد و به شما کمک می کند از آن به خوبی استفاده کنید. برخی از کاربردهای هلی کویل به صورت زیر هستند:
  • استفاده از قطعات جدید: یکی از کاربردهای ویژه هلی کویل ها در تولید قطعات جدید است. به ویژه زمانی که تولید محصولات با استفاده از فلزات سبک صورت می گیرد شما می توانید از این قطعات بهترین نتیجه را بدست بیاورد.
  • تعمیر رزوه های صدمه دیده: یکی دیگر از کاربردهای ویژه هلی کویل ها استفاده از آنها در رزوه های صدمه دیده است. بازسازی این رزوه ها با روش های متعددی صورت می گیرد که همگی آنها هزینه های زیادی را به افراد و صنعتگران وارد می کنند. اگر این رزوه ها تعمیر نشوند، ممکن است از رده خارج شوند. در نتیجه با استفاده از هلی کویل ها می توان آنها را دوباره به صنعت بازگردانند.

در ادامه پاسخ به سوال هلی کویل چیست و چگونه کار میکند باید بگوییم که از هلی کویل ها می توان در کارگاه های متالوژی، فلزکاری، ماشین سازی و شیمیایی استفاده کرد. این محصولات می توانند در سر سیلندر اتومبیل و موتور سیکلت ها و محل بسته شدن پیچ تخلیه روغن موتور به کار روند. بهتر است بدانید کاربردهای این محصولات بسیار زیاد است و می توانند به عملکرد بهتر صنایع و کسب و کارها کمک نمایند.

مزایای هلی کویل چیست؟

امروزه، استفاده از این محصولات مزایای زیادی دارد و باعث می شود که صنایع کارهای خود را به خوبی پیش ببرند و راندمان کاری خود را افزایش دهند. افزایش راندمان کاری مهمترین نتیجه ای است که با استفاده از این ابزار بدست می آید. البته باید بدانید که مزایای هلی کویل ها فراتر از این موضوعات است و در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

Image

کاهش حجم قطعات اشغال شده 

یکی از مهمترین مواردی که باعث شده است استفاده از هلی کویل ها مورد استفاده قرار گیرد کاهش حجم اشغال شده قطعات است. با استفاده از این فنر می توان طول قطعه را کم کرد و در نتیجه زمانی که طول قطعات کاهش می یابد حجم قطعات نیز پایین تر می رود. این امر منجر به کاهش وزن کل قطعات می شود. البته باید بدانید روش های دیگری نیز برای کاهش وزن قطعات وجود دارند که یکی از آنها تغییر شیب قطعه پایین است. 

پخش یکنواخت نیرو 

یکی دیگر از مواردی که باعث شده است صنعتگران به سمت استفاده از هلی کویل متمایل شوند پخش یکنواخت نیرو است. این قطعه با توجه به این موضوع که ساختار فنری شکل دارد می تواند نیرو را به اندازه کافی پخش کند و همین امر از وارد شدن نیروی اضافی به قطعات جلوگیری می کند. در واقع، باید بگوییم با استفاده از فنر هلی کویل تمرکز نیرو و فشار در رزوه کاهش پیدا کند و همین امر طول عمر قطعات را به میزان بسیار زیادی افزایش می دهد. 

جلوگیری از خراب شدن رزوه ها 

از جمله مزایای ویژه هلی کویل ها می توان به جلوگیری از خراب شدن رزوه ها اشاره کرد. بهتر است بدانید زمانی که رزوه ها دارای هلی کویل نیستند، زودتر از زمانی که دارای هلی کویل هستند خراب می شوند. 
تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد هلی کویل در اختیار شما قرار دهیم و پاسخ مناسبی را برای سوال هلی کویل چیست و چگونه کار میکند؟ فراهم سازیم. همانطور که متوجه شده اید هلی کویل فنری است که درون رزوه ها و سوراخ ها قرار می گیرد و از ورود نیرو و فشار بیش از حد به آنها جلوگیری می کند و می تواند عملکرد قطعات را به میزان بسیار زیادی افزایش دهد.

سنبه برش مته پین تثبیت
ابزار پولیش فنر قالب قلاویز
بوش و ملیه راهنما بلوک پلاستیک کفشک قالب
راهنمای ساچمه ای بلوک قالب پیچ و مهره
فنر هلی کویل سوپاپ هوا قالب روبند قالب
سوپاپ هوای قالب مهره واشر دار ستاک مهره تی T
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید