تاریخ زن قالب

یکی از بخش‌های بسیار مهم صنعت قالب سازی می باشد که تاریخ زن قالب در این میان زیر مجموعه آن به شمار می رود.قالب پلاستیکی از انواع قالب به شمار می رود که با توجه به نام آن ، از آن جهت ساخت قطعات پلاستیکی بهره برداری می گردد.دستگاه تاریخ زن قالب به عنوان دستگاه مهم و پرکاربرد در صنعت تجهیزات بسته بندی محسوب می شود.با بهره مندی از این دستگاه می توان بر روی محصولات انواع کد ،تاریخ تولید و انقضا ، قیمت محصول و سایر اطلاعات مورد نیاز را چاپ کرد.
این دستگاه انواع مختلفی دارد که دستگاه تاریخ زن دستی،جت پرینتر دستی و جت پرینتر ثابت نمونه ای از آن می باشد .دستگاه تاریخ زن به عنوان اجزاء مهم و پرکاربرد در کنار دستگاه بسته بندی و صنعت محصولات می باشد که درج مواردی همچون تاریخ تولید و انقضاء، ترکیبات محصول، درباره محصول، کدو بارکدهای مختلف را ثبت می کند. دستگاه های تاریخ زن دو صورت مکانیکی و حرارتی فعالیت می کنند. در بین تاریخ زن قالب ، تاریخ زن غلطکی از انواع پر کاربرد محسوب می شود.
شاید در ابتدا کمی عجیب باشد که چرا دستگاه تاریخ زن قالب در دسته ی دستگاه های بسته بندی به شمار می رود اما هیچ گونه پکینگ و بسته بندی از طریق آن صورت نیم گیرد. شایان ذکر است که تاریخ زن جزو سیستم بسته بندی به شمار می رود و تکمیل کننده خط تولید شما می باشد. این موضوع دقیقا مانند اعضای بدن می باشد که تمامی آن ها در کنار هم فعالیت می کنند تا به هدفی اصلی یعنی حیات بدن صورت گیرد.

Image

تاریخ زن قالب پلاستیک

دستگاه تاریخ زن قالب به عنوان دستگاهی کاربردی در صنعت بسته بندی می باشد که انواع کد، بارکد، تاریخ‌ تولید و انقضا، طریقه استفاده از محصول و سایر اطلاعات در رابطه با محصول تولیدی را بر روی بسته بندی مورد نظر ثبت می نماید.
به طور کلی دستگاه تاریخ زن قالب که خود نوعی از ملزومات و تجهیزات بسته بندی است، از انواع مختلفی برخوردار می باشد که عبارت اند از :

  •  دستگاه تاریخ زن دستی
  • دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک
  • دستگاه تاریخ زن اتوماتیک

شایان ذکر است که انواع دستگاه تاریخ زنی با بسته بندی مورد نظر در تماس می باشند و دستگاه هایی که با محصول در تماس نیستند که معمولا با قیمت های مختلفی از طرف تولید کننده های آن ارائه می گردد ولی پر کاربردترین نوع آن دستگاه تاریخ زن دستی می باشد.

قیمت تاریخ زن قالب

تاریخ زن قالب جهت ثبت اطلاعات دارای توانایی محدودی می باشد و تنها می ‌تواند اطلاعات محصول را حداکثر در 3 خط روی اجسام مختلف ثبت نماید و سطحی که قرار است اطلاعات روی آن ثبت گردد می بایست سطح صافی باشد خیلی ارتفاع نداشته باشد.به طور معمول جنس سطوحی که دستگاه تاریخ زن قالب توانایی چاپ اطلاعات روی آن را دارد به این شکل می باشد که اغلب  کاغذ، مقوا و فویل آلومینیوم است. ضمن اینکه قبل از خرید دستگاه تاریخ زن باید دقت کرد  که این دستگاه نمی ‌تواند لوگو یا بارکد را روی سطح مورد نظر ثبت نماید.

Image

تاریخ زن قالب اتوماتیک یا دستگاه قیمت زن که به عنوان ماشین آلات چاپ به شمار می رود به طور کلی بر روی ماشین آلات بسته بندی بزرگتر مانند بسته بندی کارتن ،پرکن ها و… نیز قابل نصب می باشند.انواع دستگاه تاریخ زنی که با بسته بندی مورد نظر در تماس می باشند و دستگاه هایی که با محصول در تماس نمی باشند که معمولا  با قیمت های مختلفی از طرف تولید کننده های آن ارائه می گردد ولی پر کاربرد ترین نوع آن دستگاه تاریخ زن دستی می باشد.

خرید تاریخ زن قالب

تاریخ زن قالب حرارتی برای درج و چاپ اطلاعات متغیر بر روی محصولات کاربرد دارد. شاید برایتان سوال باشد که اطلاعات متغیر در برگیرنده چه چیزهایی می شود ، اطلاعات متغیر شامل اطلاعاتی می باشند که نمی توان به شکل دائم و قبل از فرآیند تولید روی بدنه محصولات و یا بسته بندی محصول درج یا چاپ شوند، این اطلاعات می تواند شامل تاریخ انقضا ، تاریخ تولید، قیمت، سری ساخت ، سریال یا شمارنده و ... باشد. دستگاه تاریخ زن قالب حرارتی دستی به ما این امکان را می دهد تا به راحتی اطلاعات متغیر محصول را بر روی آن چاپ کنیم. این اطلاعات باعث اصالت کالا و پیشگیری از تقلب در محصول می شود. 
دستگاه تاریخ زن قالب حرارتی دستی می تواند با چاپ یا حک اطلاعات بر روی محصولاتی را دارد که بر اثر ضربه دچار خرابی یا مشکل نگردد. به علت اینکه مکانیزم کاری این دستگاه به شکل ضربه ای و حرارتی صورت می گیرد. نکته ی مهم در تاریخ زن دستی این می باشد که این نوع تاریخزن تنها توانایی چاپ یا حک بر روی اجناسی همچون کاغذ، لیبل، استیکر، سلفون ، نایلون، مقوای نازک ، چرم ، پاکت پلاستیکی یا کاغذی و یا اجناسی از این قبیل را دارد. موضوع مهم دیگر در استفاده دستگاه های تاریخ زن پرتابل یا دستی این هست که بسته بندی قبل از پر شدن باید چاپ بر روی آن انجام شود. این مورد به این دلیل می باشد که این مدل تاریخ زن قالب ضربه ای می باشد.

Image

 تاریخ زن قالب تزریق پلاستیک

در تاریخ زن قالب ، جهت حک کردن تاریخ روی قطعات تولید می شود که از ابزار تاریخ زن قالب استفاده می ‌شود.تاریخ زن قالب از دو بخش تشکیل شده است، بخشی متحرک که روی آن اشاره‌ گر به تاریخ چاپ شده و بخشی ثابت که اعداد تاریخ روی آن قرار دارد.به طور معمول تاریخ زن قالب از متریال‌های مقاوم همچون فولاد ساخته می ‌شود تا استحکام آن بیشینه باشد و در برابر حرارت نیز مقاومت لازم و بالایی داشته باشد.به طور کلی تاریخ زن جهت قالب‌های پلاستیک کاربردی می باشد.اعداد موجود روی این ابزار، 1 تا 12 می ‌باشد و اشاره گر آن فلش است که در قسمت وسط جای داده می شود

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید