پایه ساعت اندیکاتور

ساعت اندیکاتور، به عنوان ابزار ها و لوازم صنعتی پرکاربرد  می باشد که به طور دائم و روزانه از آن استفاده می گردد. در واقع می بایست اشاره داشت که ساعت اندیکاتور، به عنوان ابزار های اندازه گیری در صنعت استفاده می شود. معمولا از این دستگاه، در زمان کار با ماشین آلات، انواع ماشین های فرز، دستگاه های تراش و همچنین دستگاه CNC بهره برداری  می گردد. ساعت اندیکاتور، از دقت بسیار بالایی برخورداری می باشد،بنابراین می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کالیبراسیون، و همچنین انواع اندازه گیری ها در صنعت است. در این میان پایه ساعت اندیکاتور  به عنوان اجزای  ساعت اندیکاتور کاربرد دارد.امروزه انواع مختلفی از ساعت اندیکاتور در بازار عرضه می شود  که با بهره مندی از آن ها می توانید به راحتی و آسانی، می توان از آنها استفاده کرد. 
 
پایه ساعت اندیکاتور یکی از ابزارهای مورد نیاز جهت استفاده از ساعت اندیکاتور می باشد که جهت قرار دادن ساعت اندیکاتور روی قطعه استفاده می شود که با حرکت مفصلی یا منعطف بدنه پایه ساعت می توان ساعت را در قسمت های مختلف و با زاویه های مختلف تنظیم کرد و جهت کار از پایه اندیکاتور استفاده نمود. ضمن اینکه بعضی از متعلقات ساعت‌های اندیکاتور شامل کلاهک‌های رنگی، اهرم بالابر برای اسپیندل، پیچ عقب، اتصال نقطه تماس، صفحات اندازه‌گیری بیرونی 0.01 میلی‌متری، پایه ساعت و ...می باشد.

Image

انواع ساعت اندیکاتور

اندیکاتور با برندها و مدل‌های مختلف در بازار یافت می شود که جهت اندازه‌گیری دقت قطعه کار مفید می باشند. البته ساعت‌های اندیکاتور با توجه به اتصالشان نیز طبقه ‌بندی می گردد. انواع اندیکاتور عبارت اند از:

  • ساعت‌های اندیکاتور با خوانش تراز
  • ساعت‌های اندیکاتور با خوانش تراز معکوس
  • ساعت‌های اندیکاتور با خوانش پیوسته
  • ساعت‌های اندیکاتور با خوانش پیوسته معکوس
  • ساعت‌های اندیکاتور تست
  • ساعت‌های اندیکاتور شیطانکی
  • ساعت‌های اندیکاتور میکرونی

Image

کاربرد پایه ساعت اندیکاتور

ساعت اندیکاتور دارای کاربرد زیادی می باشد کاربرد این وسیله به گونه ای است که در هنگام کار با انواع و اقسام ماشین آلات کاربرد دارد . کالیبره کردن از مهم ترین و اصلی ترین وظایف و کاربرد ساعت اندیکاتور به شمار می رود. با بهره مندی از ساعت اندیکاتور می توان به راحتی، به بررسی میزان وقتی که یک دستگاه دارد اقدام نمود ولی در این میان لازم است اشاره کرد که کاربرد پایه ساعت اندیکاتور تها در این بحث خلاصه نمی شود از دیگر کاربرد های آن می توان به موارد ذیل اشاره کرد. 

  •  هم راستا کردن دو شفت یا قطعه
  •  سنتر کردن قطعات غیر گرد بر روی ابزار هایی مانند سه نظام وچهار نظام
  •  تراز بودن قطعه بر روی گیره
  • تراز بودن سطح کار گیر دستگاه های CNC و یا فرز
  •  سنجش تخت بودن قطعات بر روی دستگاه
  • اندازه گیری اختلافی که بین دو قطعه در دستگاه وجود دارد

موارد بالا به عنوان مهم ترین و اصلی ترین کاربرد ساعت اندیکاتور می باشد که با استفاده از آن ها، می توان به دقیق ترین شکل ممکن، اقدام به اندازه گیری و کالیبره کردن دستگاه ها و قطعات نمود.از این ابزار می توان در جهت تشخیص میزان لنگی یک میله یا محور بهره مند شد. به این شکل  که بعد از اتصال ساعت به پایه و مقید کردن پایه، میله ساعت اندیکاتور را به شکل عمود بر سطح میله تماس داده و شروع به چرخاندن میله یا محور مورد نظر نمایید.
 کاربرد‌های ساعت اندیکاتور ، اندازه‌گیری نا‌همواری‌های سطوح می باشد. قبل از تراش و براده برداری از یک سطح ابتدا نیاز می باشد تا میزان ناهمواری‌های آن را اندازه‌ گیری کرد تا میزان بار دهی توسط دستگاه تعیین شود. بنابراین لازم است تا  ساعت و پایه را به یک محل ثابت متصل نمود و بعد از قرارگیری نوک شاخص بر روی سطح، میز دستگاه را حرکت داد تا بتوان میزان ناهمواری ها را اندازه گیری کرد. این کار معمولا در دستگاه های فرز صورت می گیرد.

قیمت پایه ساعت اندیکاتور 

پایه ساعت اندیکاتور از دو بازو متحرک برخوردار است که به وسیله پیچ تنظیم می گردد.برای ساعت بازو های پایه ساعت اغلب از فلزات مقاوم مثل فولاد یا آهن استفاده می گردد تا استحکام آن بیشینه باشد. پایه ساعت اندیکاتور با استفاده از مگنت به دستگاه تراشکاری یا قطعه فلزی متصل می گردد تا به خوبی در جای مناسب قرار گیرد. معمولا پایه ساعت اندیکاتور در اندازه های مختلف ارائه می شود که با توجه به کاربرد آن می توان از آنها بهره مند شد. در حال حاضر شرکت های مختلفی در زمینه تولید پایه ساعت اندیکاتور فعالیت دارند که همین موضوع باعث شده تا قیمت پایه ساعت اندیکاتور متفاوت باشد.

Image

فروش پایه ساعت اندیکاتور 

این وسیله ابزاری مهم در استفاده از ساعت اندیکاتور می باشد چرا که بدون آن مستقر کردن ساعت در محل مناسب و بدون ارتعاش غیر ممکن می باشد. این پایه از چند مفصل برخوردار است که این امکان را به کاربر می ‌دهد تا ساعت را در محل مورد نظر خود و در زاویه صحی�� نسبت به قطعه کار قرار دهد. پایه ‌ها در طول های مختلف تولید میگردد تا هرکس با توجه به نیاز خود از آن استفاده نماید. از ویژگی‌ های مهم پایه‌ها، قابلیت آهنربایی به شکل قابل کنترل می باشد. به این معنا که می ‌توانید با چرخاندن شاخصی که بر روی آن قرار گرفته، حالت آهنربایی را فعال نمایید و پایه را به یک سطح آهنی که می تواند میز کار و یا میز دستگاه شما باشد اتصال دهید. 

پایه ساعت اندیکاتور چیست

این ساعت به عنوان ابزاری مهم جهت اندازه گیری خلاصی طول هر قطعه کاربرد دارد.ضمن اینکه تاب و انحنای موجود در قطعات مختلف را اندازه گیری نمود و دقت بالایی در اندازه گیری قطعات بیضی و انحنای آن برخوردار می باشد.اهمیت استفاده از ساعت اندازه گیری در صنعت بسیار بالا می باشد . این محصول در دو نوع آنالوگ یا عقربه ای و دیجیتال در بازار ارائه می گردد. معمولا ساعت های ارائه شده در بازار بر حسب اینچ و میلی متر مدرج  می شوند که  قابلیت اندازه گیری با این دو مقیاس را ممکن می کند.

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید