پیچ ساچمه دار

حضور اصطکاک در سیستم های مختلف مشکلی همیشگی است که با بهره مندی از پیچ ساچمه ای می توان تا حدی آن را از بین برد. پیچ ساچمه ای (ساچمه دار)یکی از مهم ترین بخش های یک سیستم ماشین کاری به شمار می رود که جهت ساخت و تولید تجهیزات بسیار ضرورت دارد. پیچ ساچمه ای یکی از وسایل مکانیکی که حرکت چرخشی و دورانی را به حرکت خطی تبدیل می نماید.در اصل پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) یا بال اسکرو به عنوان سیستم های انتقال قدرت به حساب می آید که در جایگاه های مختلف کاربرد دارد. مثلا در ماشین های کنترل عددی، کوپلینگ توان تولیدی به وسیله  موتور پله ای را به پیچ ساچمه ای انتقال می دهد و در نهایت این مجموعه باعث چرخش اسپیندل می گردد.ساختار این نوع پیچ ها به شکلی است که  تفاوت نیروی استاتیک و دینامیک را کاهش می بخشد.این وسیله در اصل لختی (تمایل به حفظ حالت کنونی) را کمتر می کند.

پیچ سر ساچمه ای

کاربرد پیچ ساچمه دار

پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) از کاربرد های فراوانی برخوردار می باشد. مثلا در حوزه تراشکاری کاربرد های زیادی دارد . یکی از قطعات اصلی دستگاه تراش برای تراشکاری بر روی یک قطعه در قلم بند یا رنده گیر می باشد. پیچ ساچمه ای در زیر قلم بند کاربردی می باشد که جهت حرکت دادن آن در زاویه 45 درجه بسیار کارایی دارد . استفاه دیگر پیچ ساچمه ای در ورودی روغن بیشتر دستگاه های صنعتی استفاده می شود. دستگاه های صنعتی از قطعه ای جهت نگه داری روغن یا گریس برخوردار اند. در ورودی این قطعه یک فنر و پیچ ساچمه ای استفاده شده است که از بیرون ریختن روغن و گریس پیشگیری می کند. زمانی که دستگاه به مواد روان کننده احتیاج داشته باشد فنر به کمک پیچ ساچمه ای کنار می رود و روغن به درون دستگاه ریخته خواهد شد.

پیچ ساچمه دار چیست ؟

پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) همچون دیگر پیچ ها به شکل استوانه ای می باشد که رزوه ها این استوانه را محاصره می کند.این پیچ در قسمت  انتهای خود دارای یک شیار می باشد که به توسط آن می توان این پیچ را به وسیله پیچ گوشتی دوسو باز و بسته نمود. نوک پیچ ساچمه ای از یک قوس برخوردار است  که این قوس به منظور فشار آوردن به جسمی که بر روی آن قرار گرفته است کاربرد دارد. این قوس باعث محکم شدن پیچ ساچمه ای بر روی اجسام می گردد و به نوعی  آن جسم را به خوبی حفظ می کند. پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) در سایز های مختلف تولید می گردد. به طور معمول جنس استفاده شده در این نوع پیچ ها، فولاد می باشد که از استحکام بالایی برخودار است تا به این شکل بتواند جسمی را که به آن تکیه کرده به خوبی حفظ کند.

 پیچ سر ساچمه دار

استفاده از پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) از مزایای زیادی همچون کارایی بالا، برگشت پذیری بالا، حذف لقی استحکام بالا، دقت بالای گام پیچ  دارد که هیمن موارد باعث کارایی و محبوبیت این نوع پیچ ها شده است .این پیچ ها در مقایسه با پیچ های تمام رزوه ای اصطکاک لغزش پیچ های معمولی کمتری دارند لذا توسط حرکت غلتکی ساچمه ها جایگزین شده اند. پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) به عنوان یکی از ابزار های مناسب برای حرکت خطی در صنایع مختلف همچون صنعت ساخت و ساز ساختمان، بالابر سنگین، حمل و نقل، دریایی، پزشکی، بسته بندی مواد غذایی و... می باشد.

ساختار پیچ های ساچمه ای فقط به این شکل می باشد که پیچ روی بلبرینگ عمل می نماید. پیچ و مهره از شیارهای مارپیچ برخوردار می باشند و بلبرینگ های ساچمه ای در این شیارها گردش دارند.در واقع در بین پیچ و مهره ارتباط فیزیکی وجود ندارد.همانطور که پیچ یا مهره می چرخد ، و ساچمه های پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) به انتهای دنباله مهره می رسند ، با بهره مندی از یک لوله برگشت از این تماس منحرف می شود و هدایت می گردد و به انتهای مدار باز می گردند. در آنجا چرخه از سر گرفته می شود و ساچمه ها به طور مداوم دوباره به گردش در می آیند.

 پیچ ساچمه ای

 خرید پیچ ساچمه دار

پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) کاربرد زیادی در صنعت ساختمان دارد که از جمله ی آن می توان به اسکلت فلزی پیچ و مهره ای و سازه های فلزی پیچ و مهره ، سازه های فضایی و سازه های سبک اشاره کرد . پیچ و مهره های پر کاربرد در اسکلت فلزی شامل پیچ و مهره های فولادی گرید 8.8 و 10.9 می باشد که از استاندارد DIN 931 – DIN 933 – DIN 934 وپیچ و مهره های HV در استاندارد DIN 6914 – DIN 6915 و واشرهای فولادی در استاندارد DIN 6916 برخوردار است.

در حال حاضر پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) در صنعت از کاربرد بسیار بالایی دارند. بولت های صفحه ستون که به آن انکر بولت می گویند و به صورت L شکل طراحی می شوند از دیگر کاربردهای پیچ و مهره در صنعت ساختمان می باشند . پیچ و مهره در کابینت و درب و پنجره ها و … در صنعت ساختمان بسیار کاربردی است. یکی از پر کاربردترین پیچ و مهره ها ، پیچ و مهره سازه های فضایی است.

 قیمت پیچ ساچمه دار

پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) به عنوان یکی از ملزومات مهم در صنایع مختلف می باشد که در انواع مختلفی تولید می شود. استفاده از پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) در مقابل پیچ های تمام رزوه ای  اصطکاک لغزش پیچ های معمولی از مزایای زیادی همچون کارایی بالا، برگشت پذیری بالا، حذف لقی استحکام بالا، دقت بالای گام پیچ و... برخوردار می باشد. بنابراین به وسیله حرکت غلتکی ساچمه ها جایگزینی شده است.از کاربرد های گوناگونی که پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) دارد می توان در صنایع ماشین آلات ابزار دقیق همچون: فرز، EDM و سنگ زنی، ساخت دنده، سوراخکاری، دنده و ماشین آلات صنعتی مانند: چاپ، تولید کاغذ، نساجی، تزریق قالب اشاره کرد.

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید